Kuzey Güney Dizisinin Kuzey'ine İki Farklı Bakış


Kuzey Güney dizisi, diğer kanalda yayınlanan Muhteşem Yüzyıl’la saatlerinin çakışmasına rağmen ayakta kalmaya devam ediyor.  Bu başarıda hiç şüphesiz, diğer dram türü televizyon dizilerine kıyasla akıcı bir konuya sahip olmasının payı var. Bir de oyunculuklar… Her oyuncu canlandırdığı karakterin ruhunu izleyiciye geçirmeyi başarıyor.

Dizide Kıvanç Tatlıtuğ’un canlandırdığı Kuzey karakteri, dürüstlüğüyle ve delikanlılığıyla izleyicinin gönlünde taht kurmakta. Kuzey, örnek bir erkek profili ortaya koyarken, acaba nasıl algılanıyor?
Bu konuda düşünmeye başladığımda, iki bakış açısı kafamda harmanlarken buldum kendimi. İlk görüşüme göre, baskın olmaya çalışan erkeğin bitmeyen egosunun sembolüydü Kuzey. Hep kendi dediğinin olmasını isteyen, eşiyle boşandıktan sonra bile onu kendi namusu sayıp takip eden bir erkek.
Kuzey’in eski eşi Simay, başka hiçbir yerde iş bulamadığından hayatını idame ettirebilmek için bir mekânda striptizci olarak çalışmak zorunda kalıyor. Kuzey onu bulup oradan kaçırıyor. Namusuyla para kazanmasını öğütlüyor. Kuzey aslında burada, kendine söz getirmemek için çabalayan erkekten öteye bir portre çizmiyor. Ve ayrıca seks işçisi olarak çalışmaya zorlanmış pek çok kadını da ahlaksız ilan etmiş oluyor.

Ayrıca Ferhat tarafından öldürülen yakın dostu Ali’nin nişanlısını da sahipleniyor ve onun yeni bir ilişkisi olmasını da içten içe istemiyor. Bu da başka bir mesele…
İkinci bakış açısına geldiğimizde de Kuzey’in iyi niyetli bir karakter olması akla geliyor. Çünkü bütün bu sahiplenmeyi, gerçekten samimiyetle yapıyor, olabilir. Ayrıca Kuzey, özür dilemesini bilen, bunu yaparken onuruna zarar gelmeyeceğinin bilincinde bir kişi. İnsanlara saygı duyan, yardımsever, karşılıksızca fedakâr, düşmanına bile haksızlık yapılsa o haksızlığı yapanın karşısında duracak düzeyde karakterli…

Bu iki değerlendirmeyi masaya koyduğunuzda, Kuzey’in ince bir çizgide yalpalamakta olduğunu görüyoruz. İkinci bakış açısı ağırlık kazanırsa dengeli bir erkek modeli, ilk bakış açısıyla değerlendirdiğimizde ise maço bir erkek modeliyle karşılaşıyoruz.
Kuzey Güney dizisinde, erkek karakterlerin genel olarak sorunlu sınıfında yer alabileceğini gördüğümüzde, Kuzey’in aralarından sıyrılmayı bir şekilde başarmış olduğunu söyleyebiliyoruz. Dizinin ana çatışma karakterleri Kuzey ve Güney kardeşler… Kuzey’in tam tersi bir kişilik olan Güney sayesinde, Kuzey’in iyi bir adam olduğuna karar verebiliyoruz tabi. İzleyici de Kuzey’i, bu çelişkili haline rağmen seviyor ve onun tüm rakiplerine karşı verdiği mücadelelerde kazanmasını bekliyor.

Aslında bu çelişkili durum, günümüzdeki arada kalmış orta direk erkeğin portresi… En azından artık bir Miroğlu gibi karakterler rol model değil… Ya da Polat Alemdar… Bir zamanlar bu karakterleri örnek alıp ortalıkta salınan ne çok ergen vardı. İyi mafya-kötü mafya gibi bir ayrım varmış gibi, ‘devlet için kurşun atan şereflidir’ ana fikriyle bir dönem bu televizyon dizisi karakterlerinin kopyaları tüm yurdu sarmıştı.
Bu kez de örnek alınabilecek erkek modeli, dış görünüşünden dolayı kadınların gözdesi olmuş Kuzey… Onu hangi yönü taklit edilir? Bunu merak ediyorum. Şekil tutturulamayabilir. Peki, Kuzey’in yalpaladığı hangi yan ağır basacak? Maço ve kavgacı Kuzey mi, delikanlı ve iyi niyetli Kuzey mi?

Doğan Özcan
Editör
www.hayatadokun.net ' ten alınmıştır.

Comments

Popular posts from this blog

Kadınların İş Hayatında Karşılaştıkları Sorunlar – III: İstihdam Edilmiş Kadın İşgücünde Cam Tavan : (Glass Ceiling) Sendromu

Kadınların Çalışma Hayatında Karşılaştıkları Sorunlar - I: Cinsiyete Dayalı Sorunlar

Ayran da İyidir, Rakıdan Sonra İyi Gider