Yiyelim Midyemizi, İçelim Biramızı, Güzelleşelim!




İzmir dediğin memleket, gâvur memleket! Ama o memleket medeniyetin ve aydınlanmanın hâlâ varlığını hissettirdiği, Türkiye’ nin modern başkenti. İzmirli olmasaydım bile aynı düşünceye sahip olacağımdan bu festivalin İzmir’ de yapılmasına
şaşırmıyorum ve bunu alkışlıyorum. Tüm bu bira düşmanlığından sonra...


1 Eylül Dünya Barış Günü’ nde İzmir’ de bir ilk gerçekleşiyor: İzmir’ in o meşhur midyesi yanında birayla taçlandırılarak 1. Geleneksel İzmir Midye Bira Festivali ile sofralara konuluyor. Tam da Efes Pilsen One Love, pardon, One Love’ da yaşanan
bira tatsızlığından sonra bu festival Hızır gibi yetişti. Hani bira içmeye ayılıp bayılan biri olsam, sırf bu yüzden bu festivali sevdiğimi bile düşünebilirsiniz. Ama işin aslı bu değil işte! Sırf birilerine inat olsun diye midyenin yanında açacaksın bir bira, dikeceksin kafaya! Oh, ne âlâ!

Güzelim limon ağaçlı afişi bugün sosyal medyada gördüm. İçim açıldı, umutlandım.
Alsancak Gündoğdu Meydanı’ nda, 1 Eylül’ de gerçekleşecek olan bu leziz festivale
gidemeyeceği bilsem de böyle bir festivalin kutlanacak olmasına sevindim sesli sesli! On
bir yıllık One Love’ ın standartlarını değiştiren yobaz zihniyetin biraz da olsa gözünü
kör etsin, soluğunu kessin istiyorum çünkü. Bu ülkede özgürce yapılacak bir şeyler var
hâlâ, demek için.

Nilüfer Türkoğlu

www.hayatadokun.net 'ten alınmıştır.

Comments

Popular posts from this blog

Kadınların İş Hayatında Karşılaştıkları Sorunlar – III: İstihdam Edilmiş Kadın İşgücünde Cam Tavan : (Glass Ceiling) Sendromu

Kadınların Çalışma Hayatında Karşılaştıkları Sorunlar - I: Cinsiyete Dayalı Sorunlar

Ayran da İyidir, Rakıdan Sonra İyi Gider